Epic dag 5

25 januari 2020 - Provo, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is hopelijk de laatste dag bij Cognitive. Ik heb heel slecht geslapen maar ik ben wel gemotiveerd om weer aan de slag te gaan. En vandaag moet ik weer in de fMRI. Het was weer een vol programma maar gelukkig wat minder als de vorige dagen.

Ik was één van de laatste die vandaag de scan inging. En ik moest daarom ook best lang op de uitslag wachten s’middags. Dat was wel zenuwslopend. Ik heb nog een laatste keer met mijn nederlandse lotgenootjes gelunched. Zij gaven aan dat ze bij mij het beste de verbetering konden zien. Dat was leuk om te horen aangezien ik dat zelf niet echt zie. Ik heb blijkbaar een veel heldere blik in mijn ogen en oog ook veel energieker.

De uitslag was een spannend moment. De dokter liet de uitslag zien. Ik zag het bekende stoplicht weer op de uitslag staan met Groen (goed) oranje (redelijk) en rood(slecht). Vorige keer zat ik boven in het rode gedeelte maar nu... zelfs onder het groene gedeelte! Dit is echt super goed! Op één punt na was alles verbeterd! We namen alle hersengedeeltes en de daarbij behorende functies en verbeteringen door.
De hersengedeeltes die door de val niet meer naar behoren functioneerde zijn allemaal weer goed doorbloed en geactiveerd. Nu is het aan mij om de komende weken deze hersengedeeltes te blijven te stimuleren en trainen. Het enige punt wat niet verbeterd is ondanks mijn vele oefeningen, is de samenwerking tussen mijn ogen. De oogarts hier heeft mij doorverwezen naar een oogarts in nederland waar ik een speciaal programma zal moeten gaan volgen. Maar ik hoef in ieder geval niet langer te blijven!

Ik heb verder een heel trainingschema voor de komende maanden meegekregen, voor 5 dagen per week. Dat is wel even heftig om dat in ons leven te implementeren. Vooral met wat er allemaal op de planning staat. Maar aangezien ik deze week heb doorstaan moet dat ook vast lukken. Het word mijn topprioriteit!

Ik ben superblij met de uitslag! Ik kan het alleen nog niet goed bevatten. Vandaag is het exact 7 jaar geleden dat ik gevallen ben. En vandaag laat mijn scan zien hoeveel ik verbeterd ben. Bijzonder. Ik voel het verschil ook echt. Ik heb meer energie, kan helderder denken, reageer sneller en minder hoofdpijn. Dus zal de komende weken nog met pieken en dalen gaan maar het begin is er!

Nu nog twee dagen genieten hier! En dan lekker naar mijn mannen!

1. Ria Beukhof:
    25 januari 2020
    Hey.... wat een fantastisch bericht!!!!! Wat ben ik blij dat het zo goed is gegaan ondanks dat jij het toch ook wel moeilijk hebt gehad!! Maar wat ben je sterk!! En ik weet zeker dat jij straks weer thuis zeker heel goed aan al die trainingen en oefeningen zult gaan werken!, ik hoop dat je dit weekend nog met Arnoud mag genieten van alles daar, en het hele gebeuren wat kan verwerken. En nog mooie foto’s te maken. En dan weer naar huis!!!! Wat zul je blij zijn om weer naar je mannen te gaan!!!
  2. Richelle van den Berg:
    25 januari 2020
    Hoi Syl,
    Wat een heftige week heb je gehad! Maar wat een goed nieuws. Heel veel sterkte met de oefeningen en bij de oogarts. Dit goede nieuws geeft hopelijk wel motivatie om het vol te houden.
    Leuk dat ik mocht meelezen. Veel plezier nog deze 2 dagen.
    Liefs van ons